Monday, February 23, 2009

~pEruBaHan~

....perubahan....
mengapa kite perlu berubah?..
penting sgt ke perubahan dalam diri kite?..
wajar ke kite berubah?..
perlu ke?

....huh...
entah la aku pn xpasti..
tapi bagi aku byk faktor kenapa kite perlu berubah...
mengubah diri ke ke arah kebaikan...tu satu amalan mulia..
mengubah diri ke arah keburukan....tu sepatutnya sgt2 di elakkan
mengubah bentuk fizikal kite...tu xboleh...sgt2 d larang dlm agama...

...tapi...
bg aku sebelum membuat sesuatu perubahan tu
aku perlu tau kebaikan dan keburukan setiap perubahan yg bakal aku buat..

...mean...
aku xnk la perubahan aku nnty membuat kan org2 disekeliling aku xselesa..
banyak faktor yg boleh membuatkan org tak selesa ngan kite

antaranya:
sikap kite...perangai kite..perbuatan kite..cara kite cakap..
yg pastinya byk la...

...lastly...
terpulang lah kt korang nk berubah ke xnk
yg pasti jangan menyakiti org lain dengan perubahan yg korang nk buat...
akan buat...telah buat...atau pn tengah merancang nk buat perubahan..
cume satu je nasihat aku...jangan la selama nie pandai bercakap ngan org...
mean boleh bercakap mcm biasa sejak azali....tapi tiba2 bisu plak..
ckp ngan org pun pakai bahasa isyarat je...ape kes..
tolong la paham perasaan org lain jgk...
semua org pn ade hati....
ada perasaan jgk kan...
so...pandai2 lah pikir...
kalo ari nie kite buat org mcm tu...
xmustahil satu ari nnty org pn akan buat bende yang sama kt kite...

ape2 pn aku bersyukur sgt ngan perubahan yg aku lakukan kt diri aku..
alhamdulilah..idup aku makin tenang...
aku bahagia dengan hidup aku sekarang...
tak perlu lg aku nk memikirkan hal2 yg boleh membuatkan aku sengsara..
membuatkan aku derita...
bia lah kenangan tu terus terpahat di ingatan..
sama ada ianya gembira atau sebaliknya...
hanya aku yg tau...

bagi aku ape yg aku buat adalah untuk diri aku..
selagi aku tak menyakitkan hati org...tak membuatkan org marah...
aku akan teruskan..
ape2 pn...
pk la effect yg akan kite dpt b4 kite buat sesuatu perubahan ok...

gud luck semua...moga korang berjaya dengan perubahan yang korang nk buat tu...



0 Comments: