Sunday, March 22, 2009

~hometown~

balik kg...hohoho...balik kg..
perjalanan jauh xku rasa
kerna hati ku melonjak sama
ingin berjumpa sanak saudara
yang selalu bermain di mata
Nun menghijau gunung ladang dan rimba
langit nan tinggi bertambah birunya
deru angin turut sama berlagu
semuanya bagaikan turut gembira
Balik kampung oh oh...
hati girang
ho ho... balik kampung
hati girang


waaaa..pandainye aku nyanyi...
hehehe....6-9hb mac ari tu aku balik kg...
selepas raya haji ari tu...nie la br aku leh balik selama LI kt sunway nie..
lepas keje 6 hb..lebih kurang kul 7.45 aku bertolak g putra...
walaupn awal lg...aku rase xsalah...
almaklumla naik public transport nie...
mcm2 yg xleh di jangka...
so tuk keselamatan aku kuar la awal...
bukan pe...KTM komuter nie salalu je deley..pantang ujan je...sure delay la..
dari aku tertinggal bus..baek aku kuar awal...
nntykan xpasal2 aku xleh blk kg...
dh la tiket nk balik kg dh mahal skrg nie...

selepas menunggu selama setgh jam kt putra...
tepat jam 10 mlm..bus yg aku naik tu bergerak la menuju ke destinasi...
dan seperti biasa...masuk je gombak aku pn dh selamat...
aku dh xigt pape dah...tito je...
entah la mengapa..lately nie aku sgt senang nk tito...
kalo dulu aku igt la...tiap2 kali balik kg....time cuti sem...aku mmg susah nk tito...
kadang2 dr melaka sampai segamat pn aku xtido lg...
kalo dr trg plak.
.dr trg ke kuantan...aku ok lg...
tp skrg dh lain dh...sgt la senang...
mybe aku dh terbiasa kot....

:::dah sampai dah:::
lebih kurang kul 5 pagi...aku selamat sampai kt stesen bus K Trg
lebih kurang 15 minit pas tu Uda dtg ambik aku...
sampai kt umah je...biasa la...
menyembang je la ngan mak aku....
mcm2 cite yg kuar...
hehehe...biasa dh lama xjumpe kan..

:::aku yang jakun:::
jakun ke aku nie...hehehe...
negeri sendiri pn aku xtau ape yg dh berubah...
correction...bukan xtau...tau..tp xpernah pergi..
contoh terdekat...masjid kristal..
kalo xsilap aku 1st time aku g time PM rasmi ari tu..
lepas tu aku xde lg sampai kt sana...
yang kedua pulak..stadium baru...kt Gong Badak..
pn xpernah sampai lg...xpernah pn lg masuk kt sana...
yg ketiga...mesti la airport...pn xpernah lg masuk lepas di renovation..
sebelum renovation ari tu aku pernah la masuk..
itu pn pergi hantar sedara mara aku yg nk g haji..

nie la rupanye masjid kristal tu

nie plak stadium yg baru tu...Stadium Sultan Mizan Zainal Abidin...
ade jugak name bapak aku tu...hehehehe
nie la airport yg dh di renovation...
tp aku tak tau la dh siap sepenuhnya ke belum...sbbnya aku dh lame xmasuk dalam tu


nie plak suasana pantai..cantik gile...

ape2 pn time kaseh pade cik lieliey yg sudi bwk aku jalan2 ari tu...
walaupn aku rase bukan waktu yg sesuai...mana tak nye time tu tgh ari gile...
matahari betol2 kt atas kepala...sbb tu la xde gmbr aku main air kt tepi pantai...
aku xtau la macam mana rupe aku kalo aku g main2 kt tepi pantai tu...
aku rase mcm udang bakar kalo aku naik balik nnty...
ape2 pn aku hargai....time kaseh yer....nnty leh bwk aku ronde2 lg...
hahaha....nnty aku belanje ko minum abc eik...

0 Comments: